Tahta oyunlarında, insanların yapay zekaya karşı bir şansı yok

Koreli Go şampiyonu Lee Sedol, “Bir numara olsam bile zirvede değilim” dedi.

Satranç gibi eski bir okul masa oyunu oynamak için oturup, bir bilgisayara karşı ne kadar kötü olacağınızı aklınızdan çıkarmaya zorlanabilirsiniz. Aslında, bilgisayarlar bir süredir masa oyunlarında insanlığın öğle yemeği parasını alabileceklerini göstermiştir. 1997’de Deep Blue’ya karşı Gary Kasparov’u hatırlıyor musunuz? Bilgisayar kazandı. Veya Güney Kore’de Lee Sedol’a karşı AlphaGo, 2016 yılında Go oyununda? Bilgisayar kazandı.

Aslında, bir Go ustası olan Lee emeklidir – ve yapay zekanın nasıl yenilmez olduğu hakkında konuşuyorr. Dedi ki: “Go oyunlarındaki AI ile ilk kez, bir numara olsam bile zirvede olmadığımı fark ettim” dedi.

Geçen yıl, AlphaGo’yu yaratan aynı ekip (Lee’yi yenen algoritma) daha zorlu bir şeyi kutladı: kendini öğretebilen ve üç farklı oyunda kazanabilen yapay bir zeka sistemi. AI bir ağdır, ancak çoklu oyunlar için çalışır; Bu genelleştirilebilirlik, diğer benzer oyunları da öğrenebileceği için onu daha etkileyici kılıyor.

Buna AlphaZero diyorlar ve satranç, shogi (Japon satrancı olarak bilinir) ve siyah ve beyaz taşların geniş bir ızgara üzerinde karşılaştığı karmaşık bir tahta oyunu. Bu oyunların tümü “tam bilgi” veya “mükemmel bilgi” yarışmaları kategorisine girer – her oyuncu tüm tahtayı görebilir ve aynı bilgiye erişebilir. Bu, poker gibi oyunlardan farklıdır; örneğin, bir rakibin hangi kartları tuttuğunu bilmiyorsunuz.

DeepMind’de yazılım mühendisliği yapan Julian Schrittwieser, “AlphaZero sadece kendi kendine karşı oynayarak tamamen kendi başına öğreniyor” diyor. “Ve insanların oyunu geleneksel olarak nasıl oynadıklarından etkilenmeyen oyun hakkında tamamen yeni bir görüş elde ettik.” Schrittwieser, 2017’de ilk kez duyurulan AlphaZero’yu tanımlayan 2018 çalışmasının ortak yazarıdır.

AlphaZero, Go’da kazanılan AI’dan “daha genel” olduğu için, birden fazla oyun oynayabileceği anlamında, “bunu, başa çıkmak isteyebileceğimiz daha gerçek dünyadaki sorunlara da genişletme şansımız olduğunu ima ediyor. ”diyor Schrittwieser.

Ağa önce oyunun kurallarının anlatılması gerekir ve bundan sonra kendisine karşı oyun oynayarak öğrenir. Bu eğitim Go oyunu için 13 gün, ancak satranç için sadece 9 saat sürdü. Bundan sonra, bu oyunlarda zaten uzman olan diğer bilgisayar programlarını yenmeye başlaması uzun sürmedi. Örneğin, shogi’da, AlphaZero, Elmo adlı başka bir programı yenmesi sadece iki saat sürdü. Aslında, bir blog makalesinde DeepMind, AI’nın satranç, shogi ve Go için “tarihteki en güçlü oyuncu” olduğunu belirtiyor. Schrittwieser, bu aynı algoritmanın “altı problemli” gibi diğer “tam bilgi” oyunlarını oynamak için kullanılabileceğini söylüyor.

Yeni AI, 2016’da Lee Sedol’u yenen yapay zeka sistemine benziyor. Bu manşet kapma turnuvası, şu anda Netflix’te yayınlanan AlphaGo adlı mükemmel bir belgeselin konusu. AI ile insanların alanı sizi ilgilendiriyorsa – ya da büyüleyici, antik Go oyunu ilgiliyseniz, izlemeye değer.

Ve bu modern AI araştırması olsa da, tahta oyunları tarihsel olarak bilgisayarların yeteneklerini test etmenin iyi bir yolu olmuştur, diyor IBM Research’te AlphaGo konusunda aynı konuda bir makale yazan Bilim Araştırma Uzmanı Murray Campbell. Bir bilgisayarın masa oyunu oynaması fikrinin 1950’lere dayandığını ve 1990’lara gelindiğinde makinelerin insanları dama ve satrançta en iyi şekilde kullandığını söylüyor. Campbell, “Onlardan insanlardan daha iyi performans gösterebileceğimiz bir noktaya gelmemiz yıllar sürdü” diyor. “Sahaya çok iyi hizmet ettiklerini düşünüyorum; AlphaZero’da kullanılanlar gibi teknikleri keşfetmemize izin verdiler. ”

Campbell, “AlphaZero’da kullanılan teknikler üzerinde çalışma deneyimi, alanın“ daha karmaşık görevleri ”hedeflediğinden yardımcı olacaktır. “Ve oyunlarla mücadelenin ilk yerindeki asıl nokta buydu – kendi iyiliği için değildi, ama [çünkü] ilerleme kaydedebileceğimiz kısıtlı bir ortam.”

İnsan oyuncularına gelince, Lee emekli olsa bile, Kore Times’a göre Aralık’ta planlanan “ final challenge ” ta var: Kore’de geliştirilen Handol adındaki başka bir AI’ya karşı yarışacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir